To będzie walka roku w światowym MMA. 26 października w Abu Zabi Ilia Topuria przystąpi do pierwszej obrony mistrzowskiego tytułu dywizji piórkowej UFC. Jego rywalem będzie Max Holloway, który jest z kolei głównym kandydatem do zgarnięcia nagrody za nokaut roku. "El Matador" jest jednak przekonany, że Holloway nie będzie w stanie powtórzyć tego na UFC 308. – Wiem, jaką mam technikę i siłę ciosu – powiedział czempion w rozmowie dla TVPSPORT.PL.
Patryk Prokulski, TVPSPORT.PL: – Ilia, czy zgodzisz się z tym, że walka z Hollowayem przychodzi w idealnym momencie? Zdobyłeś pas w wielkim stylu, gdyby nokaut Maxa na UFC 300, to wydaje mi się, że wasze starcie nie byłoby aż tak wyczekiwane.
Ilia Topuria, mistrz wagi piórkowej UFC: – Zgadza się. Timing nie mógł być lepszy. Widzę, że masz za sobą plakat z tamtej walki Hollowaya! O co chodzi?
– Cóż, to był dla mnie jeden z największych momentów, jakich doświadczyłem jako widz MMA. Ale co jakiś czas zmieniam zdjęcia... może następne powieszę po 26 października!
– Koniecznie. Po 26 października będzie musiał zawiesić mój plakat!
– Faktycznie, spodziewam się zobaczyć na UFC 308 coś wielkiego. Wielu ekspertów i fanów już teraz uznaje, że Alex Pereira zostanie zawodnikiem 2024 roku. Ale w mojej opinii i ty, i Max możecie dołączyć do dyskusji po UFC 308.
– Wydaje mi się, że masz rację. Ale nie koncentruję się na tym. Tak naprawdę nie wiem nawet, kto o tym decyduje. Niezależnie od tego, kogo wybiorą, będę szanował werdykt. Nie bardzo mnie to obchodzi. Na czym mi zależy, to na dalszym wygrywaniu i pokonywaniu kolejnych rywali przed czasem.
– Zdajesz się nieco lekceważyć Maxa w rozmowach z mediami. Czy to łatwiejszy rywal od Alexandra Volkanovskiego?
– Absolutnie, nie ma wątpliwości. "Volk" jest o wiele twardszym gościem. Udowodnił to wiele razy. Trzykrotnie pokonał Maxa. To jasne, który z nich jest większym wyzwaniem. Jest bardziej wytrzymały, bardzo doświadczony. Również pod kątem stylistycznym był trudniejszy. Max nie ma na mnie żadnej broni. Nie będzie dobry w parterze, nie może zagrozić mi zapasami. Nie ma nokautującego uderzenia. Wyprowadza wiele ciosów... ale to tyle. Zwykle udaje mu się zamęczyć swoich rywali. Jednak w moim przypadku nie ma na to szans. Mam kardio nie na pięć, lecz na dziesięć rund.
– Widać wyraźnie, że chcesz wymieniać z nim ciosy. Zaprosiłeś go na środek oktagonu w pierwszych sekundach. Jednak jesteś wszechstronnym zawodnikiem. Możesz pójść w zapasy, skorzystać z grapplingu. To będzie część planu, czy chcesz to wyjaśnić wyłącznie w stójce?
– Nie, to nie tak. Zapasy są w gameplanie, ale... Po prostu czuję, że nikt nie jest w stanie ze mną boksować. Wiem, jaką mam technikę i siłę ciosu. W chwili, gdy Max wda się ze mną w wymianę, zgaszę mu światło. Nie mam wątpliwości. Jedyne wątpliwości dotyczą tego, czy on odważy się stanąć na środku oktagonu w pierwszych sekundach. Jeśli się na to zdecyduje, to gwarantuję – znokautuję go.
– Rozumiem. Wydaje mi się, że stałeś się swego rodzaju czarnym charakterem w UFC. Czy to coś, do czego dążyłeś celowo w myśl zasady “czy cię kochają, czy nienawidzą – trzeba wzbudzać emocje”? A może wynika to tylko z faktu, z kim się mierzysz: Max i Volkanovski mają rzeszę kibiców.
– Nigdy nie chciałem być czarnym charakterem! Chcę motywować i inspirować ludzi. Ale... Jeśli ktoś pyta mnie o rywala albo o moje predykcje, zawsze jestem szczery. To nie trash talk, to mówienie prawdy. Pytają mnie “co się wydarzy w walce z Maxem?”, więc odpowiadam, że go znokautuję. Jeśli ktoś z tego powodu uważa, że jestem “tym złym”, mam to gdzieś.
– Rozumiem. Jako polski dziennikarz nie mogę o to nie zapytać. Wiem, że twoim menadżerem jest Polak – Łukasz Orzeł – z którym kiedyś o tym rozmawiałem. Wspomniał mi, że zanim dołączyłeś do UFC, była szansa na to, żebyś podpisał kontrakt z KSW. Czy to był poważny temat?
– Faktycznie, była taka opcja. Udalismy się do Krakowa, by rozmawiać o tym z szefami KSW. Ostatecznie wybraliśmy jednak inną drogę.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.